Zákaznická podpora:+420 723 794 463

Právní informace

Výpis článků

Ochrana osobních údajů

 

 

Prohlášení o ochraně osobních údajů

 

Pavel Šuch, se sídlem ve Střížovicích č.p. 162, 332 07 Střížovice, IČ: 05415411, dále jen „správce“, se při zpracování osobních údajů na e-shopu VinoGusto, jehož je zakladatelem a majitelem, řídí zejména nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen pod anglickou zkratkou „GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb. o ochraně osobních údajů (dále jen pod anglickou zkratkou „GDPR“), ve znění pozdějších předpisů.

 

I.

Definice některých základních pojmů.

Subjekt údajů má význam jednoznačně stanovený v nařízení GDPR. Subjektem údajů je identifikovaná nebo identifikovatelná žijící fyzická osoba, k níž se osobní údaje vztahují (např. zákazník, zaměstnanec, aj.).

Osobní údaj (dále také i jako „OÚ) vystihuje veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě (tj. subjektu údajů). Identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, příjmení, email, telefonní číslo, síťový identifikátor, aj.

Zvláštní kategorie osobních údajů: zvláštní prvek fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity fyzické osoby, tj. osobní údaj vypovídající o národnostním, rasovém nebo etnickém původu, politických postojích, členství v odborových organizacích, náboženství a filozofickém přesvědčení, odsouzení za trestný čin, zdravotním stavu a sexuálním životě, biometrický údaj, který umožňuje přímou identifikaci nebo autentifikaci subjektu údajů.

Správcem se rozumí fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, který sám nebo společně s jinými určuje účely a prostředky zpracování osobních údajů. Správce nakládá s osobními údaji na základě právních titulů (oprávněnost zpracování), jejichž obsah je definován v GDPR. Správce má význam stanovený v nařízení GDPR

 

II.

Zásady zpracování osobních údajů.

Při zpracování osobních údajů je dodržováno odpovídající technickoorganizační opatření k zajištění ochrany osobních údajů, zejména opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů a dodržujeme zejména následující zásady:

•       osobní údaje jsou vždy zpracovávány pro jasně a srozumitelně stanovený účel, který stanovenými prostředky, stanoveným způsobem, a pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k účelům jejich zpracování; jsou zpracovávány pouze přesné osobní údaje a jejich zpracování odpovídá stanoveným účelům a je nezbytné pro naplnění těchto účelů. Účel zpracování osobních údajů by měl být vždy legitimní a činnost internetového obchodu a s ní spojené nezbytné zpracování osobních údajů legitimní je;

•       osobní údaje jsou chráněny způsobem, který je odpovídající aktuálnímu vývoji techniky; je zajištěna nejvyšší dostupná možnost bezpečnosti těchto údajů, podklady jsou uchovávány částečně jak v papírové formě v zabezpečené prostoru v rámci sídla správce a v elektronické podobě. Veškerá elektronická komunikace mezi zařízením a naší stránkou je šifrována. Databázi obsahující osobní údaje chráníme před jejím poškozením, zničením, ztrátou a zneužitím. Heslo k uživatelskému účtu ukládáme v hashovaný podobě tak, aby nebylo možné ani v případě získání tohoto údaje nepovolanou osobou možné jej dešifrovat. Server s programem, na kterém běží webové rozhraní s databází subjektů osobních údajů, je ve vlastnictví společnosti Shoptet, a.s. (zpracovatel), se kterou je v souladu s pravidly GDPR uzavřena příslušná zpracovatelská smlouva, zajišťující maximální ochranu osobních údajů, kdy jsou na tohoto zpracovatele kladeny stejné vysoké nároky na ochranu OÚ, jako na správce Zpracovatel je rovněž odpovědný za přijetí opatření k zabezpečení osobních údajů podle článku 32 GDPR.;

•       subjekty údajů jsou informováni o zpracování osobních údajů a o nárocích na přesné a úplné informace o okolnostech tohoto zpracování, jakož i o dalších souvisejících právech.

 

III.

Informace o zpracování osobních údajů dle jednotlivých právních titulů a na základě souhlasu subjektu osobních údajů.

1.       V rámci elektronické komunikace (zejména objednávky zboží na webových stránkách správce v podobě nastavených formulářů, e-mailová komunikace aj.) správce zpracovává zejména následující osobní údaje: jméno a příjmení, adresa bydliště, telefonní kontakt, e-mailová adresa,  IP adresa, aj. .

Osobní údaje správce eviduje a zpracovává na základě platných titulů dle GDPR a na základě platné legislativy ČR za účelem umožnění komunikace, tedy za účelem vyřízení dotazu subjektu údajů k rezervaci zboží, či objednávce a k samotnému vyřízení jeho objednávky zboží. Z pohledu GDPR je zpracování nezbytné pro splnění smlouvy, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy, pro zpracování osobních údajů této agendy není potřeba souhlasu subjektu údajů.

2.   V souladu s příslušnými obecně platnými právními předpisy a plněním povinností plynoucích zejména z daňových předpisů a zákona o účetnictví správce zpracovává a uchovává fakturační údaje (jméno, příjmení, adresa místa trvalého pobytu aj.) a kontaktní údaje (např. jméno, příjmení, adresa místa trvalého pobytu, email a telefon aj.), které mu subjekt údajů pro účely zpracování objednávky, jednání o uzavření smlouvy či plnění smlouvy poskytl. Správce k dodržení stanovených zákonných povinností provádí zpracování osobních údajů nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje, a pro které není třeba souhlasu subjektu OÚ.

3.   Plnění zákonné povinnosti ověření věku dle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek. Za účelem ověření věku dle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek jsou zpracovávány osobní údaje maximálně v rozsahu: jméno a příjmení, telefonní číslo, e-mailová adresa, cookies, datum narození, IP adresa

4.   Pro zlepšování a personalizaci služeb a některých marketingových činností je zpracování osobních údajů v našem internetových obchodu realizováno na základě právního důvodu oprávněný zájem správce. Jde o zpracování, které z hlediska správce považujeme za oprávněné ve vztahu k subjektu údajů, aniž by potřeboval od subjektu údajů souhlas. V prostředí našeho internetového obchodu se jedná především o formu přímého marketingu prostřednictvím zasílání obchodních sdělení ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti ve znění pozdějších předpisů, (včetně odesílání newsletterů), dále náš oprávněný zájem na získávání zpětné vazby od zákazníků za účelem zvyšování spokojenosti našich zákazníků a kvality našich služeb (zejména pro zasílání dotazníku spokojenosti) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR. Na základě uvedeného právního titulu lze oslovovat pouze zákazníky, kteří jíž v našem e-shopu nakoupili. Dále budou osobní údaje zpracovávány pro potřebu vedení interního black listu osob, které se dopouštějí protiprávního jednání vůči obchodu či opakovaně zneužívají práv, aby obchod poškodily, kdy vedení a práce s tímto listem podléhá pravidlům popsaným v interní směrnici správce. Oprávněným zájmem internetového obchodu je i proces vymáhání pohledávek v intencích právního řádu. 

5.   Právní titul pro zpracování osobních údajů zaměstnanců správce se odvíjí od konkrétního účelu zpracování a může zahrnovat jak plnění smlouvy, tak zákonnou povinnost, nebo oprávněný zájem správce.

6.   Právní titul pro zpracování souborů cookies se odvíjí od účelu, pro který jsou cookies používány. 

Zákonné důvody pro zpracování cookies:

·       Oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR):

Tento právní titul se uplatňuje pro technické cookies, které jsou nezbytné pro provoz webu, a pro cookies, které slouží k měření návštěvnosti a vytváření statistik, pokud je to v zájmu správce a uživatele. 

 

·     Nezbytnost pro splnění smlouvy (čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR):

Tento právní titul se uplatňuje, pokud je zpracování cookies nezbytné pro splnění smlouvy,  např. při nákupu zboží v e-shopu, kdy se cookies používají pro uchování obsahu košíku. 

 

·     Souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR):

Tento právní titul je vyžadován pro cookies, které slouží k marketingovým účelům, jako je cílení reklamy nebo analýza chování uživatelů.  Běžné prohlížeče mají nastavení, ve kterých můžete odstranit vybrané cookies nebo dokonce ukládání cookies úplně zakázat s rizikem, že v případě smazání nebo zákazu některých cookies nemusí specifické funkce správně fungovat.

7.   Pokud není možné využít žádný z výše uvedených právních důvodů pro zpracování osobních údajů, jste e-shopem požádáni, jako subjekt údajů, o souhlas se zpracováním osobních údajů pro v tomto souhlasu definované účely. Typickým případem pro žádost o udělení souhlasu je realizace přímého marketingu, kdy před tímto obchodním sdělení jste jako oslovený subjekt osobních údajů ještě nebyli nikdy naším zákazníkem. Váš souhlas je možné kdykoliv odvolat.

8.   Zvláštní kategorie osobních údajů správcem evidovány a zpracovávány nejsou.

 

IV.

Příjemci osobních údajů.

Osobní údaje jsou přístupné správci v souvislosti s plněním jeho povinností, při kterých je nutné s osobními údaji nakládat. Osobní údaje mohou však být zpřístupněny i třetí osobě, kdy v souladu s příslušnými právními předpisy je správce oprávněn, anebo někdy přímo povinen, předávat osobní údaje subjektu údajů:

•       příslušným orgánům státní správy, soudům a orgánům činným v trestním řízení za účelem plnění jejich povinností;

•       subjektům státní správy a jiným orgánům veřejné moci z důvodu plnění zákonných povinností;

Dalším osobám v rozsahu stanoveném právními předpisy, například třetím osobám pro účely vedení externího účetnictví, či vymáhání pohledávek a jiné. Osobní údaje mohou být zpřístupněny i oprávněným pracovníkům správce, kteří se k datům mohou dostanou proto, že správci budou pomáhat s chodem společnosti, či jednotlivým zpracovatelům a správcům osobních údajů, a to pouze v míře nezbytně nutné pro naplnění jednotlivých účelů zpracování. Cílem těchto spoluprací je poskytnutí těch nejlepších a nejrelevantnějších služeb pro Vás. Takto získané údaje mohou poskytovatelé služeb použít pouze na základě zpracovatelské smlouvy o předání osobních údajů či smlouvy o zpracování osobních údajů uzavřených mezi takovými příjemci a správcem.

Jsou to zejména:

·       společnosti podílející se na zajištění plateb za zboží (platební brány, banky, aj);

·       poskytovatelé, které v rámci našich produktů a služeb využíváte (dopravci, se kterými spolupracujeme. Jde o adresu doručení a kontaktní údaje, v případě dobírky i částku k úhradě. Dopravce je oprávněn zpracovávat osobní údaje, které mu předáme, pouze pro účely doručení zboží);

·       poskytovatel e-mailingové služby;

·       poskytovatel serveru a programové podpory (Shoptet, a.s.);

Při externím zpracovávání dat partnerem, se kterými spolupracujeme na základě zpracovatelské smlouvy zpracovávají údaje pro nás, na základě našich pokynů a v souladu s tímto smluvním dokumentem. Naši dodavatelé dodržují všechny potřebné bezpečnostní, technické a organizační opatření, aby poskytly osobním údajům požadovanou ochranu.

V.

Doba zpracování osobních údajů.

Osobní údaje subjektu údajů zpracovává správce pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k účelům jejich zpracování. Doba uchovávání osobních údajů vyplývá z jednotlivých právních titulů a předpisů, na základě, kterých správce zpracovává. Osobní údaje o Vašem nákupu, tedy objednávky a uzavřené smlouvy, případně Vaše údaje, které jste nám sdělili pro účely řádného plnění smlouvy, uchováváme po dobu 3 let. Po takovou dobu je uchováváme proto, abychom mohli řádně vyřizovat reklamace a reagovat na Vaše případné stížnosti a zároveň případně uplatnit naše právní nároky vůči Vám. Dále uchováváme dokumenty, v nichž jsou Vaše osobní údaje obsaženy, což nám ukládá několik zákonů (Např.: Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění; zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění; atd.). V případě zpracování osobních údajů na základě Vámi uděleného souhlasu či na základě oprávněného zájmu k poskytování přímého marketingu, jsou Vaše osobní údaje (resp. Váš e-mail) zpracovávány po dobu 5 let, nebude-li tento Váš souhlas se zpracováním osobních údajů z Vaší strany odvolán. Po uplynutí této doby uchováváme Vaše osobní údaje (zejména souhlas, odvolání souhlasu) v nezbytném rozsahu pro případnou obhajobu našich práv.

Faktury musíme uchovávat po dobu 10 let. Účetní doklady uchováváme po dobu 5 let.

V případě, že odvoláte svůj souhlas se zpracováním osobních údajů, musíme vymazat ty osobní údaje, které jsme získali na základě Vašeho souhlasu. Souhlas je možné odvolat zasláním emailu na adresu: Pavel.Such@vinogusto.cz. Odvoláním souhlasu není dotčeno zpracování osobních údajů, které provádíme na základě jiného právního titulu, zejm. za účelem plnění kupní smlouvy, poskytování služby nebo zpracování, které bylo založeno na souhlasu do okamžiku jeho odvolání. Osobní údaje, které o Vás evidujeme v souvislosti s Vaším uživatelským účtem, uchováváme po neomezeně dlouhou dobu v případě, že účet využíváte. Pokud jej nevyužíváte déle než rok, budou tyto Vaše osobní údaje smazány.

 

VI.

Práva subjektu osobních údajů.

Právem subjektu údajů je požádat správce o informace, jaké osobní údaje a v jakém rozsahu a pro jaký účel jsou o něm zpracovávány. Tyto informace správce poskytne v souladu s principy GDPR, v mimořádných situacích pak nejpozději ve lhůtě 90 dnů. O prodloužení lhůty v mimořádných případech správce bude subjekt údajů včas informovat. Pokud bude subjekt údajů požadovat sdělení informací, které o něm správce eviduje, bude nejprve potřebovat ověřit, že subjekt údajů je skutečně osoba, které náleží tato informace. V žádosti tedy musí subjekt údajů definovat dostatečnou identifikaci své osoby. V případě potřeby má správce právo vyžádat si doplňující informace k identifikaci, než poskytne osobní údaje, které o subjektu údajů zpracovává. Právem správce pak je zamítnout požadavky na informace, které jsou bezdůvodné, či se nepřiměřeně opakují, případně jejich získání vyžaduje nepřiměřené úsilí. Správce je povinen na žádost subjektu údajů provést opravu jeho osobních údajů, výmaz jeho osobních údajů, či omezit jejich zpracování. Osobní údaje budou zpravidla vymazány okamžitě, nejpozději však do jednoho měsíce po podání žádosti. Pokud by výmaz odporoval zákonným, smluvním, daňově-právním, obchodně-právním povinnostem uchovávání nebo jiným zákonem stanoveným důvodům, může být místo výmazu osobních údajů pouze omezeno jejich zpracování. V takovém případě od správce subjekt údajů obdrží sdělení. Po výmazu osobních údajů subjektu údajů již není možné zajistit mu přístup k jeho osobním údajům. Právo na přenositelnost osobních údajů podle GDPR umožňuje subjektům údajů na vyžádání získat od správce jeho osobní údaje, které správce zpracovává na základě jeho souhlasu nebo smlouvy a zároveň je zpracovává automatizovaně. Takové údaje mu správce poskytne v běžně používaném a strojově čitelném formátu. Případně tyto údaje může předat jinému správci, kterého subjekt údajů určí, pokud s předáním tento správce souhlasí. Subjektu údajů má právo na podání námitky proti zpracování osobních údajů, kdy po vyhodnocení námitky bude správcem o závěru vyhodnocení včetně dalších případných kroků ve zpracování osobních údajů informován. Subjekt údajů má také právo nebýt předmětem automatizovaného rozhodnutí, vč. profilování – toto právo má subjekt údajů v souladu s čl. 22 GDPR. Pokud se subjekt údajů domnívá, že jeho osobní údaje nejsou zpracovávány v souladu s platnou legislativou ČR a EU, má právo se obrátit se stížností na příslušný dozorový úřad na Ochranu osobních údajů na adrese:

Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27 170 00 Praha 7

      VII.

Ostatní

 

1.   Správci nevzniká povinnost jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů.

2.   S dotazy na ochranu osobních údajů se může subjekt údajů obracet na dále uvedených kontaktech správce:

- e-mail: Pavel.Such@vinogusto.cz ,

- tel.: +420 723 794 463,

- nebo na sídlo správce: Pavel Šuch, Střížovice 162, 332 07 Střížovice.

 

Ve Střížovicích dne 15.07.2025

 

Celý dokument "Prohlášení o ochraně osobních údajů" ke stažení v pdf: zde

Všeobecné obchodní podmínky

 

 

 

Všeobecné obchodní podmínky

 

I. Základní ustanovení

1.     Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále i jako „VOP nebo OP“) jsou vydané v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

2.     OP platí pro nákup v internetovém obchodě VinoGusto (dále i jako „e-shop“), kdy na jedné straně stojí fyzická osoba Pavel Šuch, IČO 05415411, se sídlem 332 07, Střížovice 162, je veden v rejstříku podle §71 odst.2 živnostenského zákona Městským úřadem Blovice jako provozovatel e-shopu (dále jen „prodávající“) a na straně druhé stojí kupující, který může vystupovat v pozici spotřebitele či podnikatele (dále jen jako „zákazník“ nebo „kupující“). Tyto VOP blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.

3.     Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Postup vedoucí k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím-spotřebitelem, jakož i další závazky, se řídí zejména ustanoveními § 1810 a násl. a § 2079 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele), jakož i dalšími souvisejícími právními předpisy a těmito VOP.

4.     Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se rovněž považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Za podnikatele se považuje osoba zapsaná v obchodním rejstříku a/nebo osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného zákona.

Postup vedoucí k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím-podnikatelem, jakož i další závazky výslovně neupravené těmito VOP se řídí zejména ustanoveními § 2079 a násl. OZ. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP a kupní smlouvou, mají přednost ujednání kupní smlouvy. 

5.     Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP.

6.     Tyto OP a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

7.     Každý, kdo navštíví e-shop, je zákazníkem těchto internetových stránek a je povinen se při jejich používání řídit platnými právními předpisy, jednat v souladu s dobrými mravy a těmito VOP, nepoškozovat dobré jméno a práva prodávajícího. 

Prodávající tímto prohlašuje a dává na vědomí, že objednání a prodej alkoholických nápojů (dále i jako „zboží“) fyzickým osobám mladším 18 let je zakázáno. Dovršení věku 18 let zákazník potvrzuje dokončením objednávky. Prodávající předá zásilku smluvnímu přepravci, který je smluvně povinen zásilku předat osobě starší 18 let, pokud obsahuje produkty obsahující alkohol. Pokud kupující při přebírání objednaného zboží obsahující alkoholické nápoje není schopen prokázat svůj věk dokladem totožnosti (občanský průkaz nebo pas), je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a zboží nepředat.

 

II. Informace o zboží a cenách

1.     Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.

2.     Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.

3.     Uvedené údaje o obsahu alkoholu a zbytkového cukru odpovídají hodnotám naměřeným při plnění lahve výrobcem.

4.     V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením, platbou a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením, platbou a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

5.     Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

6.     Internetový obchod Vinogusto doručuje své zboží pouze v rámci České republiky.

 

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

1.     Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory aj.), hradí kupující sám.

2.     Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:

         a.     prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,

         b.     vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.  

3.     Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.

4.     Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Objednat s povinností platby. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito OP.

5.     Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.

6.     V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto VOP.

7.     Všechny objednávky přijaté a potvrzené prodávajícím jsou závazné. 

8.     V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

 

IV. Zákaznický účet

1.    Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.

2.    Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

3.    Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.

4.    Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.

5.    Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.

6.    Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

V. Platební podmínky a dodání zboží

1.     Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:

         a.     bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího

         b.     bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány Shoptet Pay.

         c.     dobírkou při předání zboží,

2.     Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s platbou, balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

3.     V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.

4.     V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.

5.     V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.

6.     Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.

7.     Zboží je kupujícímu dodáno:

         a.     na adresu určenou kupujícím objednávce,

         b.     prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil,

         c.     rychlou dopravou prodávajícího na území města Plzeň + okolí do 30 km.

8.     V případě, že kupující zvolí variantu dopravy dle odst.7c) a uvedená adresa dodání nebude splňovat danou podmínku, prodávající bude kupujícího kontaktovat s upozorněním a vyzve kupujícího ke změně způsobu dopravy. Jestliže změna způsobu dopravy nebude kupujícím akceptována, objednávka nebude potvrzena a bude zrušena.

9.     Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.

10.  Dodací lhůta je závislá na dostupnosti produktu a druhu objednaného zboží. U zboží běžně dostupného a zboží, které má prodávající skladem, probíhá odeslání zásilky zpravidla do 1-3 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy (při platbě na dobírku) nebo do 1-3 pracovních dnů od připsání příslušné částky kupní ceny na účet prodávajícího (při platbě předem – bezhotovostní platbě převodem či vkladem na účet). Zboží, které není skladem, prodávající expeduje, jakmile je to možné (zpravidla do 1-3 týdnů od uzavření kupní smlouvy, v případě platby předem pak za podmínky plné úhrady kupní ceny); o přesném datu pak prodávající kupujícího informuje. Kupující má kdykoli možnost se ohledně přibližného termínu dodání informovat u prodávajícího, a to i před uzavřením kupní smlouvy.

11.  Kupující bere na vědomí, že mohou nastat okolnosti, které prodávající neumí ovlivnit a pro které nastane nesplnitelnost dodání objednaného zboží kupujícímu; v takovém případě se použije postup podle následujícího odstavce.

12.  Pokud výše uvedená doba dodání bude z technických důvodů nesplnitelná (nedostupnost zboží), prodávající se zavazuje o tom neprodleně informovat kupujícího, a pokud nedojde k dohodě prodávajícího a kupujícího o dodání zboží v náhradní lhůtě, o dodání náhradního zboží ani o jiném náhradním plnění, je kterákoliv ze stran oprávněna od kupní smlouvy na dodání zboží odstoupit; v takovém případě se prodávající zavazuje nejpozději do 14 dnů od nabytí účinnosti odstoupení vrátit zaplacenou kupní cenu, a to stejným způsobem, jaký byl použit při její platbě kupujícím, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak.

13.  Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

14.  Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

15.  Zboží, které bylo uhrazeno předem, bude předáno jen kupujícímu či osobě oprávněné k převzetí zboží za kupujícího, přičemž v případě předání zboží dopravcem bude za takovou osobu považována osoba, která splní požadavky vyžadované dopravcem pro předání zboží, zejména při předání zboží zná podstatné náležitosti objednávky, prokáže svou totožnost, či sdělí jiné jedinečné identifikační údaje (předem sdělené prodávajícím či dopravcem kupujícímu) opravňující ji k převzetí zboží (PIN kód apod.)

16.  Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

17.  Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího.

18.  Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.

 

VI. Odstoupení od smlouvy

1.     Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

2.     Nejedná-li se o případ uvedený v čl. VI.1 OP či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek, resp Reklamačního řádu. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu sídla prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího Pavel.Such@vinogusto.cz. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře

3.     V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. VI.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

4.     V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. VI.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

5.     V případě odstoupení kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

6.     Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

7.     V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím.

8.     Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

9.     Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím rovněž v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá), pokud nebude u daného zboží zcela jasně uvedeno, že se jedná o „mimořádnou slevu" nebo „akci" nebo jiné označení obdobného významu. Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních (posledních) tří číslic namísto čtyř, zjevně nízká cena zboží (např. o 70 % nižší cena, než je pro tento druhy a typ zboží obvyklé) a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet v nejkratším možném termínu.

10.     Prodávající je dále oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že se při předávání balíku obsahujícího zboží ukáže, že kupující nedovršil 18 let (příp. neprokáže dovršení věku způsobem uvedeným výše např. občanským průkazem), čímž dojde k porušení podmínek stanovených těmito VOP a ujednání kupní smlouvy.

11.  Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

12.  Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy je uložen na webových stránkách prodávajícího.

 

VII. Práva z vadného plnění

1.     Prodávající zodpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal: 

         a.     má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

         b.     se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

         c.     zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

         d.     je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

         e.     zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

2.     Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců  (24) od převzetí.

3.     Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže kupující vadné zboží užívat.

4.     Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám kupující způsobil.

5.     V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat: 

         -        výměnu za nové zboží,

         -        opravu zboží,

         -        přiměřenou slevu z kupní ceny,

         -        odstoupení od smlouvy.

6.     U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

7.     Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (zpravidla nejméně tři vady současně), má kupující právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

8.     Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.

9.     Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

10.  Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nároku kupujícího vyhovět.

11.  Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.

12.  Prodávající je povinen přijmout reklamaci v sídle nebo místě podnikání nebo elektronickou cestou. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

13.  Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.

14.  Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.

15.  Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

16.  V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí přiznat.

17.  Volbu způsobu reklamace má kupující.

18.  Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

19.  Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje Reklamační řád prodávajícího.

  

VIII. Doručování

1.     Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.

2.     Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

 

IX. Mimosoudní řešení sporů

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869.

 

X. Závěrečná ustanovení

1.     Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

2.     Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

3.     Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.

4.     Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.

5.     Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 01.10.2025

 Prodávající, kontakty:

         Pavel Šuch, tel.: +420 723 794 463 , e-mail: Pavel.Such@vinogusto.cz,  332 07, Střížovice 162.

 

Celý dokument "Všeobecné obchodní podmínky" ke stažení v pdf: zde

Reklamační řád

 

Reklamační řád

I. Všeobecná ustanovení

1.     Fyzická osoba Pavel Šuch, IČO 05415411, se sídlem 332 07, Střížovice 162, který je veden v rejstříku podle §71 odst.2 živnostenského zákona Městským úřadem Blovice (dále jen „internetový obchod VinoGusto.“ nebo „prodávající“) tímto reklamačním řádem v souladu s § 1811 odst. 2 písm. f) a § 1820 odst. 1 písm. m) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), a § 13 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) řádně informuje kupujícího, kterým je spotřebitel (dále jen „kupující“), o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práv z odpovědnosti za vady vč. záručních vad (dále jen „reklamace“), včetně údajů o tom, kde může reklamaci uplatnit.

2.     Kupujícím se pro účely tohoto reklamačního řádu rozumí fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje v internetovém obchodě VinoGusto zboží s výjimkou osob, které jsou podnikateli, a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě zboží či poskytnutí služby týká jejich podnikatelské činnosti.

 

II. Práva kupujícího z vadného plnění v případě prodeje zboží

1.      Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu zejména za to, že zboží:

         a.     odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,

         b.     je vhodné k účelu, pro který je kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a

         c.     je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

2.      Prodávající dále odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:

         a.     je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,

         b.     zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; tímto prohlášením však prodávající není vázán, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,

         c.     je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a

         d.     zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy, ledaže prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

3.      Trvanlivost jednotlivých druhů vín a destilátů je individuální. Uvedené údaje o obsahu alkoholu a zbytkového cukru odpovídají hodnotám naměřeným při plnění lahve výrobcem. Optimální doba spotřeby a případná doba archivace je uvedena u každého vína zvlášť, u likérů je ideální doba spotřeby uvedena na lahvi. U nepotravinářských produktů (vinařské doplňky-sklenice, karafy, bedýnky, kazety atd.) se doba odpovědnosti za vady řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, případně je dána záruka, která vyplývá z příslušného prohlášení prodávajícího či výrobce zboží.

4.      Kvalitní víno jako přírodní produkt každým rokem změní ročník, při širokém sortimentu vín může docházet ke změnám rychleji, než se stačí aktualizovat internetová nabídka nebo tištěná prezentace v katalogu. Pokud dojde ke změně ročníku v době objednávky, je automaticky dodán nejblíže následující ročník téhož vína. V případě, že kupující trvá na uvedeném ročníku a jiný nechce, musí toto výslovně uvést v poznámce pomocí funkce „Poznámka k objednávce“ v posledním kroku před odesláním objednávky.

5.      Prodávající neodpovídá za vady zboží způsobené jeho nevhodným zacházením se zbožím či jeho nevhodným skladováním strany kupujícího. Prodávající odpovídá pouze za prokazatelné senzorické vady kvality vín, a to při navrácení většiny obsahu láhve. Zároveň není možné uplatňovat vady vín po víceletém uskladnění u kupujícího nebo vady způsobené stářím při nákupu již lahvově zralých vín. U prodávajícího jsou víno a destiláty skladovány v optimálních podmínkách a díky vysoké obrátkovosti je zajištěna neustálá čerstvost zboží. 

6.      Projeví-li se vada zboží dle odst. II.1. a II.2.v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

7.      Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající. U zuživatelné věci se vyznačí doba nejkratší trvanlivosti, popřípadě, u věci podléhající rychlé zkáze, doba, po kterou lze věc použít.

8.   Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba uvedené výše v tomto odstavci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat.

9.   Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby, může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo jeho opravu, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady. Lhůty pro vyřízení reklamace jsou uvedeny níže.

10.   Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

         a.     prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,

         b.     se vada projeví opakovaně,

         c.     je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

         d.     je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží,  které kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

11.   Záruka za jakost může vzniknou prohlášením poskytovatele záruky, že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění zboží nebo je opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít zboží vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce.

12.   Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.

13.   Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.

 

III. Práva kupujícího ze záruky za jakost v případě prodeje zboží

 

1.      Prodávající může svým prohlášením poskytnout záruku za jakost zboží přesahující rozsah odpovědnosti prodávajícího za vady danou zákonem, přičemž podmínky a rozsah této záruky určí v tomto prohlášení a kupujícímu vydá potvrzení o záruce za jakost (záruční list) za podmínek a s náležitostmi dle § 2174a Občanského zákoníku.

2.      Záruka za jakost vznikne i prohlášením učiněným v reklamě dostupné nejpozději v okamžiku uzavření kupní smlouvy, přičemž v případě rozporu mezi obsahem uvedených prohlášení, bude mít přednost obsah prohlášení uvedeného v reklamě, je-li pro kupujícího příznivější, ledaže byl před uzavřením smlouvy dodatečně upraven stejným nebo srovnatelným způsobem, jakým byla reklama učiněna.

3.      Za vadu zboží krytou zárukou se považuje stav, kdy zboží nebude mít vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce.

4.      Určují-li prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší.

5.      Záruční doba běží od odevzdání zboží kupujícímu; bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od dojití zboží do místa určení. Má-li koupené zboží uvést do provozu někdo jiný než poskytovatel záruky, běží záruční doba až ode dne uvedení zboží do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí zboží a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.

6.      Vyskytne-li se u zboží během záruční doby vada krytá zárukou, má kupující právo požadovat opravu zboží, doplnění toho, co chybí, anebo dodání nového zboží bez vad. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni zboží řádně užívat, může kupující odstoupit od smlouvy anebo požadovat přiměřenou slevu. Pro odstoupení se doporučuje použít formulář Vzor odstoupení od kupní smlouvy uloženém na webu prodávajícího.

7.      Kupující nemá právo ze záruky dle odst. 6. způsobila-li vadu po převzetí zboží kupujícím vnější událost.

8.      Kupující nemá právo ze záruky dle odst. 6. dále v případech, kdy je vyloučeno právo kupujícího z vadného plnění dle čl. II.

9.      Vadu, na kterou se vztahuje záruka, musí kupující vytknout prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost zboží prohlédnout a vadu zjistit, nejpozději však do uplynutí záruční doby.

10.   Plnění, kterého lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění dle čl. II, se kupující nemůže domáhat na základě práva ze záruky za jakost.

IV. Uplatnění práv z vadného plnění a práv ze záruky za jakost

1.      Kupující je oprávněn uplatnit práva z odpovědnosti za vady dle čl. II nebo práva ze záruky za jakost dle čl. III (dále jen „reklamace“), pouze pokud prodávajícímu prokáže, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího, a to včetně data a přibližného času koupě (např. předložením originálního dokladu o zaplacení zboží, záručního listu, pokud je potvrzen prodávajícím, či jiným hodnověrným způsobem). Kupující je povinen v reklamaci uvést své jméno a kontaktní údaje. Pro reklamaci se doporučuje použít formulář Vzor reklamace uloženém na webu prodávajícího.

2.      Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci na adrese sídla prodávajícího, případně též elektronickou poštou na adrese: Pavel.Such@vinogusto.cz nebo telefonicky na č.: +420 723 794 463.

3.      Kupující je při uplatnění reklamace povinen uvést, jaké právo z vadného plnění či právo ze záruky za jakost uplatňuje, tedy jaký požaduje způsob vyřízení reklamace.

4.      K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady. Při dodání nového zboží vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady zboží původně dodané.

5.      V případě uplatnění reklamace je prodávající povinen potvrdit kupujícímu v písemné formě, kdy reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na případné jiné osoby určené k provedení opravy.

6.      Uplatnil-li kupující práva z vadného plnění oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat. Kupující má v takovém případě právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění za podmínek stanovených § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Toto právo však musí být uplatněno nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, jinak soud k námitce prodávajícího právo kupujícímu nepřizná.

7.     Pokud kupující při výkonu práv z vadného plnění či práv ze záruky za jakost odstoupí od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu zboží, které od něho obdržel. Pro vrácení zboží není možné použít služby, při kterých je zboží doručováno třetí osobě do jejích prostor k následnému vyzvednutí adresátem, a nikoliv přímo prodávajícímu (např. výdejní místa či výdejní boxy apod.). Prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu kupující prokáže, že mu zboží odeslal.

V. Lhůty pro vyřízení reklamace

1.      V případě, že kupující je spotřebitelem, musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.

2.      V ostatních případech prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který je kupující koupil.

3.      Prodávající je povinen ve lhůtě pro vyřízení reklamace informovat kupujícího o skutečnosti, že jeho reklamace byla po odborném posouzení tvrzené vady vyřízena, pouze pokud se jedná o reklamaci kupujícího, který je spotřebitelem. V ostatních případech je plně na kupujícím, aby se u prodávajícího po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace sám informoval, zda a jak byla jeho reklamace vyřízena.

 

VI. Vyzvednutí zboží po provedení opravy nebo po dodání nového zboží bez vad

 

1.      Byla-li reklamace vyřízena opravou zboží nebo dodáním nového zboží bez vad a kupující si nevyzvedne opravené nebo nově dodané zboží bez zbytečného odkladu poté, co reklamace měla být vyřízena, nebo bez zbytečného odkladu po vyrozumění o vyřízení reklamace, může je prodávající na účet objednatele vhodným způsobem prodat. Nebrání-li tomu povaha zboží, prodávající vyrozumí kupujícího o zamýšleném prodeji takového zboží a stanoví mu náhradní lhůtu k jeho převzetí, která nesmí být kratší než jeden měsíc.

2.      Nehlásí-li se neznámý nebo nesnadno dosažitelný kupující o opravené nebo nově dodané zboží po dobu delší než šest měsíců, popřípadě brání-li tomu povaha zboží, nehlásí-li se kupující o opravené nebo nově dodané zboží po dobu přiměřenou jeho povaze, může prodávající zboží na jeho účet prodat i bez vyrozumění dle odst. 1.

3.      Odst. VI.1. a VI.2. se použijí obdobně, pokud si kupující nevyzvedne reklamované zboží v případě zamítnutí reklamace bez zbytečného odkladu poté, co uplynula lhůta pro vyřízení reklamace, nebo bez zbytečného odkladu po vyrozumění o zamítnutí reklamace.

 

 

VII. Účinnost reklamačního řádu a závěrečná ustanovení

V případě, že zákazník není spokojený se způsobem, kterým prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, a nedošlo k urovnání sporu dohodou přímo mezi zákazníkem a prodávajícím, má zákazník právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.

Prodávající si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění reklamačního řádu.

Tento reklamační řád je platný a účinný od 01. 10. 2025. Pro reklamaci zboží je rozhodující znění reklamačního řádu platného a účinného ke dni, kdy byla kupní smlouva uzavřena.

 Ve Střížovicích dne 01.10.2025

Dokumenty ke stažení:

1.     Celý dokument "Reklamační řád" ke stažení v pdf: zde

2.     Formulář "Vzor odstoupení od smlouvy" ke stažení v pdf: zde

3.     Formulář "Vzor reklamace" ke stažení v pdf: zde

Ovládací prvky výpisu

3 položek celkem

Upozornění!

Vstupujete na stránky s prodejem alkoholu. Kliknutím na tlačítko "SOUHLASÍM" prohlašujete:

Kliknutím na tlačítko "ODEJÍT" Vám nebude umožněno na stránky obchodu vstoupit.